loader image

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
18 مهر 1402

6 راه مقابله با نشتی آب اسپلیت دیواری؟

کولر گازی یکی از سیستم های تهویه مطبوع می باشد که در اکثر نقاط کشور مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در مقالات دیگر گفتیم کولر گازی از گاز مبرد فریون برای عملکرد خود کمک می گیرد. در جریان این خنک سازی گاز مبرد فریون به مایع تبدیل می شود و باعث کاهش دما می شود, این قطرات شبنم تشکیل شده باید از لوله های درین که از قبل تعبیه شده است, به خارج از دستگاه انتقال پیدا کند.

اگر شما در طول استفاده از دستگاه به نشتی آب اسپلیت دیواری از یونیت داخلی برخوردید, بی شک مشکلی در دستگاه به وجود آمده است که اگر به موقع عیب یابی نشود منجر به خرابی های بیشتر و حتی سوختن دستگاه شود. برای اطلاع از انواع خرابی ها و مشکلات ریزش آب ادامه مطلب را بخوانید.

علت نشتی آب اسپلیت دیواری

گرفتگی فیلتر های هوا

گرفتگی فیلتر هوا باعث می شود دستگاه خوب کار نکند و در نتیجه منجر به نشتی آب اسپلیت دیواری می شود. باید بدانید که فیلتر های دستگاه در فواصل کوتاهی به صورت منظم باید شسته شوند. فیلتر های مسدود شده باعث می شود که جریان هوا به کوئل اواپراتور انتقال پیدا نکند و یخ زدگی را به دنبال دارد.

نشتی آب اسپلیت دیواری

کاهش گاز مبرد

گاز مبرد به مرور زمان در سیستم کاهش می کند و اگر این حجم بیش از کم شود, باعث می شود فشار داخل سیستم کاهش پیدا کند و اواپراتور یخ بزند این یخ زدگی منجر به پر شدن سینی درین و در نتیجه چکه کردن آب می شود.

گرفتگی لوله درین

لوله درین در دستگاه اسپلیت نقش کلیدی را اجرا می کند. این لوله انتقال دهنده آب مازاد لوله های مایع اسپلیت دیواری می باشد. زمانی که این لوله به دلیل عوامل محیطی و یا اجرای نادرست دچار گرفتگی شود مقدار آب معین دستگاه در لوله جمع شده و باعث نشتی آب از دستگاه می شود . از این عامل غافل نشوید زیرا می تواند به شدت به دستگاه آسیب وارد کند. به یاد داشته باشید لوله درین نباید زانو بخورد زیرا در این صورت نمی تواند آب را به خوبی تخلیه کند.

عایق نبودن لوله مسی

لوله مسی های رابط یونیت داخلی و یونیت خارجی در اسپلیت دیواری مهم ترین نقش را در انتقال گاز و مایع دارند که باید عایق شوند. در غیر اینصورت رطوبت جذب شده را به دستگاه انتقال داده و موجب نشتی آب می شود. در اکثر موارد تنها لوله مسی رفت عایق می شود تا از زدن شبنم جلوگیری شود.

سینی درین شکسته

یکی از علل نشتی آب کولر گازی می تواند شکستگی قاب ناودانی یا سینی درین باشد. اگر این قاب دچار شکستگی شود قطرات آب از پره های جلویی دستگاه ریزش می کنند. این شکستگی از نصب نادرست یا ضربه خوردن به دستگاه یا حتی تراز نبودن دستگاه به وجود می آید.

خرابی پمپ درین

در دستگاه هایی که لوله درین روی کار نصب می شود. در برخی موارد امکان شیب دادن به لوله وجود ندارد و در این موارد از پمپ درین استفاده می شود تا قطرات آب را به بیرون انتقال دهد. اگر در این مورد پمپ درین دچار سوختگی یا خرابی شود, آب چمع شده در لوله درین به دستگاه انتقال پیدا می کند و دچار ریزش می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به نکات و عوامل مختلفی که می توانند در نشتی کولر گازی تاثیر گذار باشند, پرداختیم. در کل باید گفت سرویس دوره ای دستگاه و استفاده از متخصصان این امر باعث می شود دستگاه شما سالیان زیاد راندمان و کارایی خود را از دست ندهد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعالیت خود را از سال ۱۳۹0 در زمینه فروش و خدمات سیستم های سرمایشی و گرمایشی شروع نموده است . این مجموعه کالا های خود را بدون واسطه و از طریق شرکت های اصلی سازنده به صورت مستقیم تامین می کند و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را به تمام مشتریان ارائه می دهد. این که شما عزیزان را برای خریدی بهتر به درستی راهنمایی میکنیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دما مارکت می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • خلاصه توضیحات
  • توضیحات
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
هیچ محصولی در سبد نیست