loader image

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
16 مهر 1402

سایز مناسب لوله مسی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یک از سیستمهای تهویه مطبوع محبوب در سراسر جهان می باشد .انتخاب سایز مناسب لوله مسی داکت اسپلیت, میتواند طول عمر دستگاه شما را بالا ببرد.یکی از مهمترین مراحل اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت اجرای لوله مسی می باشد. لوله مسی به منظور ارتباط بین دو یونیت داکت اسپلیت یعنی یونیت خارجی و یونیت داخلی میباشد که با جریان گاز مبرد در این لوله سرمایش مورد نیاز تامین می شود.

یکی از عواملی که بر راندمان بالای داکت اسپلیت تاثیر دارد, اجرای صحیح و انتخاب دقیق سایز لوله مسی است.

چرا انتخاب لوله مسی داکت اسپلیت مهم است؟

در اکثر موارد دیده شده است که برای آنکه هزینه های اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت پایین بیاید از لوله های مسی سبک تر و ارزان تر بدون در نظر گرفتن ظرفیت دستگاه استفاده میشود که هم راندمان دستگاه را پایین آورده و هم مشکلاتی از قبیل یخ زدگی لوله یا کمپرسور, عدم هوادهی مناسب و سوختن کمپرسور را در پی خواهد داشت.

برای اجرای لوله مسی داکت به دو مسیر لوله برای هر دستگاه نیاز است, یک مسیر رفت و یک مسیر برگشت می باشد که باید لوله مسیر برگشت با عایق مناسب عایق شده و هر دو مسیر با نوار پرایمر برای محافظت از دستگاه پوشانده شود.

در پروژه های در حال ساخت لوله مسی باید بعد از مرحله تیغه چینی اجرا شود. در پروژه های بازسازی که مالک تمایل به اجرای داکت دارد بعد از خرابی های لازم و در زمان استارت نازک کاری مجدد, لوله مسی اجرا میشود. باید در نظر داشت که بعد از اجرای لوله مسی به پیمانکاران بعدی که به مجموعه اضافه می شوند هشدار داد, که مراقب لوله مسی ها باشند و کوچک ترین ضربه ای به لوله مسی وارد نکنند.

زیرا احتمال دو پهنی یا سوراخ شدن لوله می باشد که این امر موجب میشود زمان شارژ گاز و شروع بکار, دستگاه دچار مشکل شود و باید گفت این مشکل بدلیل طول زیاد لوله های مسی و توکار بودن آنها غیر قابل جبران است و یا با هزینه های زیادی همراه خواهد بود.

سایز مناسب لوله مسی داکت اسپلیت

سایز انواع لوله مسی

سایز لوله مسی برای برند های مختلف و ظرفیت های مختلف متفاوت است, زیرا ممکن است لوله های درونی و نوع کمپرسورهای مختلف سایز لوله متفاوتی نیاز داشته باشد. ولی یک قاعده کلی برای این سایز بندی وجود دارد که در جدول زیر آمده است.

ظرفیت دستگاه داکت اسپلیت(BTU/H)لوله رفت (اینچ)لوله برگشت(اینچ)
18000 و 24000 3/8 5/8
30000 و 36000 و 400003/83/4
48000 و 600003/87/8

قابل ذکر است دستگاه ها با برندهای متفاوت امکان دارد سایز و ضخامت متفاوتی داشته باشند, در نتیجه قبل از اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت حتما از شرکت برند انتخابی استعلام بگیرید. همچنین نوع کمپرسور روتاری یا اسکرال نیز در بعضی از ظرفیت ها از لوله مسی با قطر متفاوت استفاده می کنند.

در زمان پایانی اجرای لوله مسی , مسیرهای لوله ها را باید وکیوم و انتها و ابتدا هر مسیر را پوشاند تا برای شارژ ازت آماده شود. سپس با تزریق ازت در لوله ها از عدم نشتی لوله ها مطمئن می شوند.

برای داکت اسپلیت طبق استاندارد ها حداکثر می توان 30 متر لوله مسی را به صورت عمودی اجرا کرد تا راندمان دستگاه پایین نیاید همچنین طبق نظر مهندسان و تکنسین های اینکار در فواصل معین باید اویل تراپ یا تله روغن کار کرد زیرا اینکار مانع از برگشت روغن به دستگاه میشود و تجربه استفاده بهتر از داکت اسپلیت را به مصرف کننده میدهد.

در نظر داشته باشید اجرای لوله مسی و جای گذاری دستگاه مسئله مهمی است و باید توسط برنامه های مخصوص اینکار طراحی و مورد اجرا قرار بگیرد تا در کوتاه مدت مصرف کننده دچار مشکل و خرابی دستگاه و صرف هزینه های گزاف برای تعمیرات نشود.

پیشنهاد ما به شما برای اجرای لوله مسی داکت اسپلیت استفاده از کارشناسان خبره اینکار میباشد. همکاران ما در فروشگاه دما مارکت به شما برای انتخاب کارشناس مناسب کمک خواهند کرد.

برای خرید داکت اسپلیت جی پلاس اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعالیت خود را از سال ۱۳۹0 در زمینه فروش و خدمات سیستم های سرمایشی و گرمایشی شروع نموده است . این مجموعه کالا های خود را بدون واسطه و از طریق شرکت های اصلی سازنده به صورت مستقیم تامین می کند و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را به تمام مشتریان ارائه می دهد. این که شما عزیزان را برای خریدی بهتر به درستی راهنمایی میکنیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دما مارکت می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • خلاصه توضیحات
  • توضیحات
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
هیچ محصولی در سبد نیست