loader image

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه
4 مهر 1402

تست دودکش بخاری و نکات نصب بخاری

در فصل سرما که نیاز است بخاری های دود کش دار در منزل خود نصب کنید از مهم ترین و جدی ترین مواردی که باید حتما آن را بخوبی و دقت کنترل کنید نصب و تست دودکش بخاری میباشد تا از وقوع حوادث غیر معمول جلوگیری کنید.

نحوه راه اندازی و تست دودکش بخاری

برای آنکه در طول استفاده از بخاری دچار مشکل نشوید و اطمینان خاطر بیشتری از مصرف این دستگاه داشته باشید حتما درز مان نصب بخاری نکات زیر را رعایت کنید:

نکات مهم تست دودکش بخاری


1- قبل از نصب بخاری ابتدا مسیر لوله را از پشت بام یا تراس چک کنید. برای اینکار میتوانید نخ یا طناب بلندی بردارید و یک سر آن را سنگ یا هر شیئی که از نخ باز نشود بخوبی ببندید و دریچه لوله بخاری در داخل واحد را برداشته و یک شخص دیگر در پشت بام نخ آماده شده را داخل دود کش بفرستد, اگر سنگ یا شئی که به نخ بسته اید را از دریچه بخاری داخل منزل دیدید مشخص است که مسیر لوله باز است.


2- حتما روی لوله دودکش بخاری از کلاهک استفاده کنید که از ورود پرنده ها و یا زباله در دود کش جلوگیری کند. بهترین نوع کلاهک ها مدل اچ می باشد .

تست دودکش بخاری اچ


3-شلنگ گاز را بخوبی و با بست های موجود در بازار کاملا فیکس کنید و بعد از نصب کامل توسط مایع کف یا شعله کبریت یا فندک مطمئن شوید گاز از اطراف لوله نشتی نداشته باشد.


4- مراقب باشید قبل از نصب کامل شیلنگ گاز فلکه گاز بسته باشد تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.


5-برای اینکه از مکش مسیر دود کش مطمئن شوید میتوانید کبریتی روشن کرده و جلوی ورودی دود کش بگیرید اگر کبریت خاموش شد یا شعله آن به داخل مسیر دودکش کشیده شد می توانید مطمئن شوید که مسیر لوله باز است.


6- اطمینان حاصل کنید که لوله دودکش بدرستی و کامل به بخاری و دریچه دود کش وصل شده است .


7- سعی کنید هر سه سال یکبار شلنگ گاز بخاری را تعویض کنید.


8- بعد از روشن کردن بخاری سعی کنید تا چند ساعت ابتدایی شعله بخاری را خیلی زیاد نکنید و به مرور شعله را تا حد نیازتان زیاد کنید.


9- از دیگر کارهایی که میتوان به چک کردن عدم نشتی لوله بخاری انجام داد ، دست زدن به لوله دودکش است دست خود را با احتیاط و لحظه روی دود کش قرار دهید اگر دودکش گرم بود مشخص است بخاری بدرستی کار میکند.


10- از ضربه زدن به دودکش یا بخاری در زمان روشن بودن آن جلوگیری کنید, زیرا ممکن است شلنگ گاز یا دود کش دچار نشتی خفیف شوند و دچار گازگرفتگی شوید.


11- شعله ی بخاری باید آبی بسوزد و میتوان گفت شعله زرد و نارنجی کامل نشانه خطر است و در نتیجه بهتر است سریعا بخاری را خاموش کنید و مشکل را پیدا کنید.


12-دودکش نباید در تماس مستقیم با شیشه ی پنجره باشد زیرا در اثر حرارت باعث شکستن شیشه می شود و خطرآفرین است.


13- زمانی که بخاری روشن است سعی کنید مسیر دریچه کولر را نبندید تا هوا جریان داشته باشد.


14- در کشور عزیزمان گاز با قیمت مناسبی عرضه می شود اما در نظر داشته باشید آیندگان ما نیز باید از این نعمت خدادادی استفاده کند. پس لطفا در زمان سرد بودن هوا ابتدا لباس مناسب بپوشید و سپس بخاری را تا دمای مورد نیاز روشن کنید.


15- هر ساله انسانهای زیادی در اثر استفاده نادرست از بخاری جان خود را از دست می دهند پس سعی کنید نکات ایمنی را برای حفظ جان خود و اطرافیانتان، رعایت کنید.


16- تمام نکات بالا را میتوانید برای شومینه و آبگرمکن نیز رعایت کنید.

گاهی اوقات رعایت کردن نکاتی ظریف و جزیی می تواند از وقوع دردسر های بزرگ جلوگیری کند. بهتر است برای حفظ جان عزیزانتان نکات ایمنی بیشتری را رعایت کنید. به یاد داشته باشید حتی مسیر لوله های دود کش پکیج ها را نیز باید مورد بررسی قرار دهید تا دستگاه شما دچار مشکل نشود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعالیت خود را از سال ۱۳۹0 در زمینه فروش و خدمات سیستم های سرمایشی و گرمایشی شروع نموده است . این مجموعه کالا های خود را بدون واسطه و از طریق شرکت های اصلی سازنده به صورت مستقیم تامین می کند و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را به تمام مشتریان ارائه می دهد. این که شما عزیزان را برای خریدی بهتر به درستی راهنمایی میکنیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دما مارکت می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • خلاصه توضیحات
  • توضیحات
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
هیچ محصولی در سبد نیست