loader image

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
12 آذر 1402

راهنمای خرید انواع فن کویل fancoil

فن کویل ها fancoil در واقع همان یونیت های داخلی هستند که برای تکمیل عملکرد خود به یک یونیت خارجی نیاز دارند. این دستگاه هوای موجود در یک فضا را به گردش در می آورد و با توجه به دمای تنظیم شده هوای دلخواه به محیط می دمد. در این مقاله راهنمای خرید انواع فن کویل fancoil را به شما شرح می دهیم تا بتوانید انتخاب درستی در خرید خود داشته باشید.

فن کویل چیست

فن کویل یک یونیت داخلی است که متشکل است از یک مبدل حرارتی, موتور فن, بلوئر, فیلتر, شیر هوا گیری دستی یا اتوماتیک, پلنیوم باکس, سینی درین و غیره.

این دستگاه وظیفه انتقال حرارت سرمایش از سمت یونیت خارجی را در محیط مورد نظر بر عهده دارد. این یونیت خارجی می تواند چیلر , مینی چیلر, وی آر اف و غیره باشد. فن کوئل از طریق لوله های مسی یا لوله های آب به دستگاه اصلی وصل می شود.

فن دستگاه هوای داخل واحد را به سمت دستگاه می کشد و دمای سرد یا گرم کوئل که توسط کندانسور بیرونی پر شده است را به وسیله بلوئر با توجه به درجه تنظیم شده به محیط داخلی می دمد و اینکار انقدر تکرار می شود تا محیط به دمای مورد نظر و دمای آسایش برسد.

در واقع فن کویل ها سیستم هایی هستند که هوای داخل واحد را به گردش در می آورند و حتی با استفاده از فیلتر های خود هوای داخلی را تصفیه می کنند. فن کویل ها همان طور که گفته شد به یونیت های خارجی متصل می شود و امکان استفاده در محیط های مسکونی و اداری و تجاری و کارگاهی را دارند.

اجزای تشکیل دهنده

بدنه

بدنه فن کوئل ها در اکثر موارد از جنس گالوانیزه با قطر های مختلف است هر چقدر قطر ورق این بدنه بالاتر باشد لرزش فن کوئل در هنگام کار کمتر می شود اما این به معنای سنگین کردن بدنه نیست و باید از قوانین خاصی پیروی شود. برخی شرکتها این بدنه را با عایق مناسبی پوشش می دهند تا صدا و لرزش دستگاه را کاهش دهند.

کوئل

کوئل داخلی فن کوئل ها fancoil در اکثر موارد به صورت 3 ردیفه می باشند و قطر و جنس لوله های داخلی بستگی به ظرفیت و طراحی شرکتها دارد. این کوئل محل عبور سبال حرارتی است.

الکتروموتور

موتور فن یا همان الکتروموتور در این سیستم وظیفه انتقال انرژی به دستگاه را دارد که با گرفتن توان برق و فدرت خود باعث چرخش بلوئر یا فن دستگاه می شود. برندها و توان مصرفی این قطعه با توجه به ظرفیت و انتخاب شرکت ارائه دهنده , متفاوت خواهد بود.

فیلتر

فیلتر های دستگاه در محل برگشت هوا قرار می گیرند و مانع از ورود گرد و غبار و آلاینده های محیط به داخل دستگاه می شوند. در برخی از برند ها از فیلتر های آنتی باکتریال استفاده می شود. این فیلترها باید قابل شست و شو باشند تا هر زمان که می خواهید برای بالا بردن راندمان دستگاه فیلتر را جدا کرده و بشورید و مجدد نصب کنید. اگر دستگاهی فیلتر قابل جداسازی نداشت بهتر است با جارو برقی آن را تمیز کنید.

فن کوئل fancoil

بلوئر یا فن

بلوئر دستگاه می تواند از نوع سانتریفیوژ باشد و در جنس های پلیمری و فلزی قابل عرضه است. دقت داشته باشید در مدلهای پلیمری امکان دفرمه شدن بلوئر وجود دارد که در این صورت صدای دستگاه زیاد می شود و هوادهی خوبی نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است حتما در زمان خرید از نوع فولادی این قطعه اطمینان حاصل کنید.

سینی درین

این سینی وظیفه جمع آوری قطرات آب مازاد دستگاه را دارد. فن کوئل در زمان کارکرد خود احتمال دارد قطرات مایع را به سینی دستگاه منتقل کند با وجود سینی درین این قطرات به شیب ملایمی به لوله درین انتقال پیدا میکند و مانع از چکه به سقف و یا خرابی دستگاه می شود.

ترموستات

هر سیستم الکتریکی برای تنظیمات خود نیاز به یک کنترلر دارد. در سیستم های تهویه مطبوع این قطعه با نام ترموستات خوانده می شود که وظیفه تنظیم دما و سنجش دما را دارد. ترموستات با سنجش دما و و تنظیم آن با دمای تعیین شده دستور کار را به فن کوئل می دهد و با رسیدن به دمای دلخواه یا دستگاه را خاموش میکند یا دور موتور را کم می کند.

انواع فن کویل

فن کوئل ها می توانند از لحاظ شکل ظاهری و یا مکان قرار گیری به انواع مختلفی تقسیم شوند:

  • فن کوئل زمینی : که به صورت دکوراتیو و با ارتفاع کمی از زمین کار می شود.
  • فن کوئل سقفی توکار : در سقف کاذب به صورت مخفی نصب می شود.
  • فن کوئل کانالی : با کانال کشی های کوتاه و معمولا در ظرفیت های بالا با چند خروجی استفاده می شود.
  • فن کوئل کاستی: مدلهای کاستی به صورت بک طرفه, دو طرفه و چهار طرفه و به صورت دکوراتیو در سقف کاذب نصب می شود که تنها پنل بیرونی قابل نمایش است.
  • فن کوئل دیواری : ظاهری شبیه به یونیت داخلی اسپلیت ها دارد و روی دیوار نصب می شوند.

مهمترین کارایی فن کوئل fancoil این است که در هر فضا امکان کنترل دمایی وجود دارد, یعنی هر محیط مستقل مانند اتاق خواب ها می توانند در هر زمانی که بخواهند بطور جداگانه دمای محیط خود را توسط ترموستات تغییر دهند, بدون آنکه دمای فن کوئل های دیگر در اتاق های دیگرِ یک محیط تغییر کند.

برای خرید فن کوئل و هر گونه مشاوره در این خصوص همکاران ما در خدمت شما هستند. 02147620044

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعالیت خود را از سال ۱۳۹0 در زمینه فروش و خدمات سیستم های سرمایشی و گرمایشی شروع نموده است . این مجموعه کالا های خود را بدون واسطه و از طریق شرکت های اصلی سازنده به صورت مستقیم تامین می کند و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را به تمام مشتریان ارائه می دهد. این که شما عزیزان را برای خریدی بهتر به درستی راهنمایی میکنیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دما مارکت می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • خلاصه توضیحات
  • توضیحات
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
هیچ محصولی در سبد نیست