loader image

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه
13 مرداد 1401

ایرواشر چگونه کار میکند ؟

سیستم ایرواشر وسیله ای گرمایشی و سرمایشی، با توانایی فیلتر نمودن و پاکسازی هوا از آلودگی ها و نیز افزایش دهنده رطوبت هوا است که برای تهویه سوله ها و ساختمان ها کاربرد دارد. این سیستم که به آن هواشور نیز می گویند, نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع قیمت مناسب تری دارد, زیرا نیازی به چیلر و تجهیزات آن مانند کمپرسور، کندانسور و … ندارد.

این سیستم مبتنی بر سرمایش تبخیری می باشد. مشخصات فنی این دستگاه ها شامل یک بدنه فولادی گالوانیزه یا استیل با پوشش رنگ الکترواستاتیک و دریچه دمپر با کنترل اتوماتیک و یا دستی، انواع فیلترهای کیسه ای و قابل شستشوی آلومینیومی، موتور و فن دستگاه، پمپ، ریل آبی و نازل های تزریق آب، کویل سرمایشی و گرمایشی آب گرم یا بخار بسیار داغ و حسگرهای الکترونیکی است.

عملکرد سرمایشی

  در این دستگاه جریان هوا، با کمک فن دمنده که در داخل دستگاه تعبیه شده است جریان پیدا می کند و پمپ سیرکولاسیون که یکی از اجزای اصلی آن است، آب موجود در دستگاه را به طرف نازل های آبپاش، پمپاژ می‌کند و در نتیجه آب در مسیر جریان هوا قرار می‌گیرد و مقداری از آب پاشیده شده به علت گرمای پنهان تبخیری، بخار شده و دمای هوا را خنک می‌کند.

  این دستگاه به دلیل تبخیر آب موجود در آن، دستگاه مناسبی برای سرمایش ساختمان های واقع در مناطق مرطوب و شرجی نیست و یکی از معایب این سیستم محسوب می شود و بهتر است که در مناطق با هوای خشک و نیمه خشک (مناسب با آب و هوای اکثر نقاط ایران) استفاده شود. 

ایرواشر چگونه کار می کند

عملکرد گرمایشی

عملکرد گرمایش این دستگاه از طریق کوئل های گرمایشی آبی انجام می شود. نحوه ایجاد گرما به وسیله دستگاه در محیط به این صورت است که آب به وسیله موتور خانه و یا پکیج وارد لوله های آب گرم تعبیه شده می شود و توسط کوئل های گرمایشی موجود در آن گرم می شود، سپس فن موجود در ایروشر، هوا و گرمای تولید شده را به خارج از ایرواشر هدایت کرده و هوای گرم در محیط پخش می شود.

قدرت خنک کاری دستگاه های ایرواشر به محل نصب دستگاه و شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن منطقه یا شهر بستگی دارد. دستگاه های ایرواشر مانند دستگاه های تهویه تبخیری و یا کولر های آبی با استفاده از عمل تبخیر موجب سرمایش و خنک شدن هوا می شوند و می توانند دمای هوا را تا 4 درجه خنک کنند. با این تفاوت که عمل گرمایش محیط را نیز به عهده دارد و دیگر نیازی به لوله کشی و نصب پنل رادیاتور ندارد.

تهویه هوای محیط

این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه های تصفیه کننده هوا از میزان بهره وری کمتری برخودار هستند، اما تا حد مطلوبی امکان تهویه و تصفیه هوا از آلودگی و ذرات گرد-غبار را نیز دارند.

غلطک ها و صفحه هایی که در این دستگاه وجود دارد، گرد و غبار و آلودگی های جذب شده توسط دریچه ها را از خود عبور می دهند و رطوبت موجود آلودگی های مختلف را جذب کرده و هوای تمیز را از طریق دریچه خروجی در محیط پخش می کنند.

کلاسهای ایرواشر چیست؟

کلاسهای مخصوص این دستگاه به میزان رطوبت دهی آن دستگاه مربوط میشود, کلاس شماره 6 دستگاه از کمترین میزان رطوبت و کلاس 8 آن به بیشترین رطوبت هوا مربوط میشود.

از ایرواشر برای چه نوع مصارفی استفاده میشود؟

ایرواشر ها شامل مصارف خانگی و صنعتی می شوند که با توجه به نیاز مشتری ساخته و تولید می شوند این دستگاه بدلیل اینکه امکان گرماشی نیز دارد و همچنین زطوبت بیشتری دارد با کولر آبی تفاوت های زیادی دارد.

عواملی مانند متراژ واحد, طول کانال کشی, میزان رطوبت مورد نیاز و نوع برق مصرفی می تواند در ظرفیت سنجی دقیق محصول کمک کننده باشد. در مصارف صنعتی از دستگاه های 3 فاز با ظرفیت های بالا برای ادارات, کارخانه ها, گلخانه ها, واحدهای تولید قارچ و محیط هایی که به رطوبت در کنار سیستم تهویه نیاز دارند استفاده می شود. بهتر است برای انتخاب بهتر از کارشناسان مخصوص این سیستم بهره بگیرید.

برای خرید ایرواشر یا هواشور می توانید اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعالیت خود را از سال ۱۳۹0 در زمینه فروش و خدمات سیستم های سرمایشی و گرمایشی شروع نموده است . این مجموعه کالا های خود را بدون واسطه و از طریق شرکت های اصلی سازنده به صورت مستقیم تامین می کند و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا را به تمام مشتریان ارائه می دهد. این که شما عزیزان را برای خریدی بهتر به درستی راهنمایی میکنیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت دما مارکت می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • خلاصه توضیحات
  • توضیحات
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه
هیچ محصولی در سبد نیست